نیمی از داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ کارت گرفتند

فاطمه زرین آمیزی – سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح شنبه یکم شهریورماه در ۳۹۲ شهر و بخش کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: کارت‌های شرکت در آزمون برای همه داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، علوم تجربی‌، علوم انسانی‌، هنر و زبان‌های خارجی به همراه راهنمای شرکت در آزمون از دوشنبه ۲۷ مردادماه برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است.

زرین آمیزی یادآور شد: کارت داوطلبان تا چهارشنبه ۲۹ مرداد برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل دریافت است.

وی تاکید کرد: همه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام‌خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

سخنگوی سازمان سنجش اظهار داشت: داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت صادر شده برای کنکور سراسری سال ۹۹ تاکنون تعداد ۵۰۱ هزار نفر کارت خود را دریافت کرده اند.

زرین آمیزی گفت: باجه‌های رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری از روز سه شنبه ۲۸ مرداد ۹۹ شروع به فعالیت خواهند کرد. محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، علوم انسانی‌، علوم تجربی‌، هنر و زبانهای خارجی بر مبنای شهرستان محل اقامت فعلی آنان که در بند ۴۴ تقاضانامه ثبت نام‌، مشخص‌کرده‌اند، در سایت سازمان سنجش درج شده است.

به گزارش مهر، آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح شنبه یکم شهریورماه در ۳۹۲ شهر و بخش کشور برگزار می‌شود.

تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ صادر شده است که بیشترین میزان داوطلب مربوط به گروه علوم تجربی با ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ داوطلب است. کمترین تعداد کارت مربوط به گروه هنر با ۱۱۳ هزا و ۷۳۲ کارت است.

همچنین بیشترین داوطلب زن مربوط به گروه علوم تجربی و بیشترین داوطلب مرد مربوط به گروه ریاضی و فنی است.

جدول کارت آزمون سراسری به تفکیک گروه های آزمایشی و جنسیت

گروه آزمایشی زمان آزمون تعداد کارت کارت صادر شده داوطلبان زن کارت صادر شده داوطلبان مرد
گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ کارت

۸۰ هزار و ۸۵۶ کارت

۳۲ هزار و ۸۷۶ کارت
گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ کارت ۵۴ هزار و ۲ کارت ۱۰۱ هزار و ۲۴۸ کارت
گروه‌ آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ کارت ۲۰۵ هزار و ۶۹۹ کارت ۱۴۹ هزار و ۸۸۱ کارت
گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۳۱ مرداد ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ کارت ۳۷۷ هزار و ۲۴ کارت ۲۱۷ هزار و ۲۳۵ کارت
گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه یکم شهریور ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ کارت ۱۱۲ هزار و ۱۷۹ کارت ۶۹ هزار و ۲۳۳ کارت
جمع یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *