ظرفیت ۸ هزار نفری ۳ رشته پرطرفدار علوم پزشکی در کنکور سراسری

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی علوم تجربی در دوره‌های مختلف روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مناطق محروم، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پیام نور نشان می‌دهد که این ظرفیت ۵۴ هزار و ۲۷۸ نفر است.

ظرفیت پذیرش گروه علوم تجربی در دوره روزانه ۳۵ هزار و ۸۶۱ نفر است. ظرفیت دوره نوبت دوم (شبانه) ۲ هزار و ۸۷۱ نفر، ظرفیت محروم (زلزله زده، سیل زده و سایر مصوبات) ۲۶۳ نفر، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان (ویژه داوطلبان آزاد) ۴ هزار و ۲۷۸ نفر، ظرفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی ۷ هزار و ۴۳۳ نفر و ظرفیت دانشگاه پیام نور ۳ هزار و ۵۷۲ نفر است.

در گروه علوم تجربی بخش عمده‌ای از ظرفیت به رشته‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص دارد. ظرفیت کل رشته‌های علوم پزشکی ۲۷ هزار و ۵۴۴ نفر است که از این میان ۲۲ هزار و ۷۸۲ نفر ظرفیت دوره‌های روزانه علوم پزشکی و ۳ هزار و ۴۷۶ نفر ظرفیت دوره‌های شهریه پرداز علوم پزشکی است.

رشته پزشکی به عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته‌های کنکور در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ دارای ۵ هزار و ۸۶۱ نفر ظرفیت است که از این میان ۳ هزار و ۸۳۶ نفر ظرفیت دوره روزانه و یک هزار و ۱۹۴ ظرفیت دوره شهریه پرداز است. ظرفیت دانشگاه آزاد جدای از ظرفیت روزانه و شهریه پرداز ۶۵۱ نفر است.

رشته دندانپزشکی اما ظرفیت پایین‌تری از پزشکی دارد. ظرفیت کل پذیرش دندانپزشکی در کنکور ۹۹ تعداد ۱ هزار و ۳۷۳ نفر است که ظرفیت دندانپزشکی دوره روزانه و شهریه پرداز را شامل می‌شود. ظرفیت دوره روزانه دندانپزشکی ۸۹۶ نفر و ظرفیت دوره شهریه پرداز ۲۷۲ نفر است. ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته دندانپزشکی نیز ۲۰۵ نفر است.

رشته داروسازی نیز به عنوان دیگر رشته پرطرفدار دکتری عمومی دارای ۱ هزار و ۱۸۵ نفر ظرفیت مجموع روزانه و شهریه پرداز است. ظرفیت روزانه ۷۵۴ نفر و ظرفیت شهریه پرداز این رشته ۲۹۱ نفر است. ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته داروسازی در کنکور ۹۹ تنها ۱۴۰ نفر است.

در مجموع ۸ هزار و ۴۱۹ نفر ظرفیت سه رشته پرطرفدار پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است. همچنین ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در این سه رشته حدود ۹۹۲ نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *