انتخاب رشته _ غول آخر کنکور

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کنکور سراسری ۹۹ بعد از فراز و نشیب‌های پی در پی به دلیل شیوع کرونا، بالاخره برگزار شد و داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ در روزهای ۲۹ مرداد تا یکم شهریور ماه در چهار روز متوالی در کنکور سراسری ۹۹ شرکت کردند. معمولاً نتایج اولیه کنکور سراسری یک ماه بعد از برگزاری کنکور اعلام می‌شود. پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۹ و انتشار کارنامه اولیه کنکور، زمان انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می‌شود و مدت زمان انتخاب رشته معمولاً یک هفته الی ده روز است. داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ موظف هستند تا در مدت زمان مشخص انتخاب رشته، فرم نهایی انتخاب رشته خود را تنظیم و تدوین کنند و در نهایت کد رشته‌های موجود در فرم انتخاب رشته خود را وارد بخش مربوط به انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ در سایت سازمان سنجش وارد کنند. در سایت زیر می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود مثل: شانس قبولی با رتبه، چیدمان، استعداد سنجی و … را به دست آورید.

https://final.۳gaam.com/

انتخاب رشته _ نتایج و کارنامه اولیه کنکور سراسری ۹۹

اولین گام برای انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ چیست؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، با ما همراه باشید؛ چراکه می‌خواهیم با یکدیگر مراحل انتخاب رشته را طی کنیم.

برای انتخاب رشته کنکور ۹۹ ابتدا باید از رتبه کنکور خود باخبر شویم. در کارنامه اولیه کنکور سراسری دو رتبه وجود دارد: رتبه در سهمیه و رتبه بدون سهمیه. آنچه که در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ اهمیت دارد، بنا به گفته سازمان سنجش رتبه در سهمیه است.

بعد از اطلاع از رتبه در سهمیه و تأثیرگذاری و شرایط اثربخشی آن روی انتخاب رشته کنکور، به سراغ گام دوم انتخاب رشته می‌رویم.

انتخاب رشته استعداد سنجی برای انتخاب رشته‌ها

در گام دوم انتخاب رشته، انتخاب‌های مد نظرتان را تعیین کنید. به چه رشته‌هایی علاقه دارید؟ در چه رشته‌هایی مهارت و استعداد بیشتری دارید؟

به این سوالات پاسخ دهید تا بتوانید رشته‌های مد نظرتان برای انتخاب رشته کنکور سراسری را پیدا کنید. اگر در استعدادیابی و کشف توانایی‌های شغلی تان دچار مشکل شده اید به سراغ نرم افزار انتخاب رشته کنکور ۳ گام بروید. در نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ۳ گام یک سری پرسشنامه و آزمون‌های شخصیت شناسی و استعداد سنجی مثل آزمون شغلی هالند وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید دست به انتخابی سنجیده بزنید.

راه دیگر برای کشف مهارت‌ها و استعدادهایتان این است که ابتدا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و بعد رشته‌هایی را که دوست دارید، انتخاب کنید. این همان راهی است که سینا برای کشف استعدادها در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ انتخاب کرده است. سینا رتبه نسبتاً خوبی آورده است و احتمال قبولی در رشته‌های خوب و برتر را دارد. حالا در انتخاب رشته کنکور خود مانده است که روزنامه نگاری را بزند یا دبیری جامعه شناسی. سینا برای تصمیم گیری بین این دو رشته جدول‌هایی به شکل زیر رسم کرده است.

سینا بعد از رسم این دو جدول (جدول نقاط ضعف و قوت جدول مزایا و معایب رشته‌ها و آینده شغلی آن‌ها) و تطبیق موارد موجود در دو جدول با یکدیگر، به این نتیجه خواهد رسید که کدام رشته برای او مناسب خواهد بود.

نکته: علاوه بر کشف استعدادها و مهارت‌های خود باید به این موضوع فکر کنید که آیا با رتبه‌ای که کسب کرده اید در رشته مورد علاقه تان قبول می‌شوید یا خیر!

انتخاب رشته _ چیدمان و اولویت بندی انتخاب رشته

گام سوم انتخاب رشته، اولویت بندی انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ است. در این مرحله داوطلب با اطلاع از رتبه کنکور خود، استعدادها و مهارت‌های خود، و احتمال قبولی در رشته‌های مورد نظرش دست به انتخاب و چیدمان می‌زند. در واقع داوطلب رشته‌هایی را که می‌خواهد در آن ادامه تحصیل کند، از سایر رشته‌های گروه آزمایشی اش جدا می‌کند. تعداد انتخاب‌های شما برای درج در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری سازمان سنجش ۱۵۰ انتخاب خواهد بود.

در انتخاب رشته تمام شرایط خود از جمله فاصله شهر محل زندگی با دانشگاه، هزینه‌ها، علایق و … را در نظر بگیرید و سپس به ترتیب اولویت تان بچینید. این نکته را در نظر بگیرید که اگر رشته اول را قبول بشوید، انتخاب‌های بعد آن از سوی سازمان سنجش بررسی نخواهد شد.

در نهایت وقتی فرم انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت‌ها چیدید، آن را وارد بخش انتخاب رشته کنکور سراسری سازمان سنجش کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *