آزمون عملی رشته های ورزشی کنکور ۹۹ آخر شهریور برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، شرایط و ضوابط، تعیین زمان و محل برگزاری آزمون عملی رشته‌ علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ اعلام شد.

پذیرش دانشجو برای رشته علوم ورزشی در سال ۱۳۹۹ بصورت متمرکز خواهد بود و نتایج نهایی آن همراه با سایر رشته های متمرکز اعلام خواهد شد.

آزمون عملی تربیت بدنی منحصراً از متقاضیان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی که‌ در جلسه آزمون روزهای پنجشنبه ۳۰ مرداد و جمعه ۳۱ مرداد حاضر بوده اند و از ۲۸ مرداد تا ۳ شهریور علاقه مندی خود را با پرداخت هزینه آزمون عملی در تاریخ مذکور در سایت سازمان سنجش اعلام کرده‌اند بعمل خواهد آمد.

افرادی که متقاضی آزمون عملی رشته تحصیلی علوم ورزشی و یا آموزش تربیت بدنی (دربخش پذیرش با آزمون)، شده اند، درصورت تمایل بعد از شرکت در آزمون عملی لازم است پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری با توجه به دوره‌هایی که براساس کارنامه در آن مجاز به انتخاب رشته می شوند، با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی مربوط در فرم انتخاب رشته این آزمون در هر اولویتی که علاقه دارند اقدام کنند.

متقاضیان رشته‌ تحصیلی مذکور براساس اولویت‌بندی رشته‌های خود در فرم انتخاب رشته گزینش خواهند شد.

کارت شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی در حوزهای برگزاری آزمون عملی تحویل متقاضیان خواهد شد. لازم‌ است‌ متقاضیان با همراه داشتن لباس‌ و کفش‌ ورزشی‌ منحصراً در روزهای تعیین‌ شده‌ در حوزه برگزاری حضور یابند. بدیهی ‌است‌ در صورت همراه ‌نداشتن‌ شناسنامه و کارت ملی توسط متقاضی‌ مراحل معاینات و آزمون ‌عملی‌ و مصاحبه از وی‌ به ‌عمل ‌نخواهد آمد.

یادآوری مهم : متقاضیان رشته‌ تحصیلی علوم ورزشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان باید از سلامت کامل جسمانی برخوردار بوده و بخصوص از سلامت قلبی و ریوی خود یقین داشته و آمادگی‌های لازم برای تست های آزمون‌ عملی‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را داشته‌ باشند.

با توجه به اینکه در محل حوزه برگزاری آزمون عملی معاینات پزشکی با نظارت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام خواهد شد نیاز به همراه داشتن گواهی سلامت و ارائه گواهی تندرستی برای متقاضیان نیست.

متقاضیان رشته آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش و پرورش علاوه بر شرکت در آزمون عملی، در صورتی که در ردیف معرفی شدگان رشته های فوق قرار گیرند، باید طبق اطلاعیه‌ای که درخصوص زمان انجام مراحل مصاحبه رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان متعاقباً (دهه دوم مهرماه) توسط سازمان سنجش اعلام می شود، برای شرکت در مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی که در دو قسمت مجزا توسط آموزش و پرورش برگزار خواهد شد نیز شرکت کنند.

در غیراینصورت به منزله انصراف فرد از ادامه گزینش تلقی می‌شود. به عبارتی همه متقاضیان باید حائز شرایط مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های عمومی بوده تا در گزینش نهائی که براساس ضوابط این سازمان انجام می‌شود، باشند.

متقاضیان رشته‌های‌ فوق در دوره روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش و پرورش در صورتی که در آزمون عملی شرکت کرده و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی در دوره فوق قرار بگیرند، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به منظور انتخاب رشته محل‌های دوره روزانه را نخواهند داشت.

متقاضیان آزمون عملی تربیت بدنی درصورتی که از ۲۸ مرداد تا ۳ شهریور نسبت به اعلام علاقه مندی و پرداخت هزینه آزمون عملی اقدام نکرده‌اند، درصورت تمایل برای شرکت در آزمون عملی (به شرط حضور در جلسه کنکور علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی ۳۰ و ۳۱ مرداد) می‌توانند جهت بررسی وضعیت خود با همراه داشتن دو قطعه عکس، کارت شناسایی معتبر و همچنین شماره داوطلب و پرونده گروه آزمایشی شرکت در آزمون، به محل برگزاری آزمون و به نماینده سازمان سنجش مستقر در شهرستان برگزاری، مراجعه کنند.

آزمون عملی تربیت بدنی ‌برای همه متقاضیان از تاریخ ۲۷ شهریور تا ۳۰ شهریور به ترتیب دو روز برای برادران و دو روز برای خواهران برگزار می‌شود و متقاضیان باید فقط ‌براساس برنامه زمانی طبق استان محل اقامت مندرج در اطلاعیه ۲۳ شهریور سازمان سنجش در آزمون عملی شرکت کنند.

متقاضیان رشته‌ علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان باید علاوه بر مبلغ واریزی برای هزینه آزمون عملی باید حداکثر تا تاریخ ۲۶ شهریور بابت انجام معاینه پزشکی و تست‌های سلامت و تندرستی مبلغ ۴۵۰ هزار ریال به شماره حساب اعلام شده پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به صورت برخط (آنلاین) پرداخت کنند.

لازم است عبارت «بابت معاینه پزشکی و تست‌های سلامت و تندرستی آزمون عملی رشته علوم ورزشی سال ۱۳۹۹» روی اصل فیش واریزی درج شده و آن را در روز آزمون تحویل حوزه آزمون عملی دهند.

آزمون متناسب با شرایط کنونی کشور بازبینی و فیلم شیوه اجرای آزمون، همراه با دستورالعمل های مربوطه، در درگاه پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی قابل مشاهده است. متقاضیان می‌توانند با مشاهده فیلم و تمرین مهارت های لازم، آمادگی نسبی بیشتری را برای شرکت در آزمون علوم ورزشی کسب کنند.

همه متقاضیان موظف هستند لباس و کفش مناسب سالن ورزشی، وسایل بهداشتی لازم از جمله ۳ عدد ماسک، دو جفت دستکش لایتکس و مواد ضدعفونی کننده همراه داشته باشند تا در زمان حضور در دانشگاه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

همه متقاضیان موظف به رعایت فاصله ۲ متری از عوامل اجرایی و سایر متقاضیان هستند و باید از رد و بدل کردن وسایل شخصی با سایرین جداً خودداری کنند.

به منظور حفظ سلامت متقاضیان و خانواده آنان، از ورود افراد همراه به حوزه های اجرای آزمون عملی جلوگیری خواهد شد. این افراد باید در محیطی خارج از فضای دانشگاه در انتظار اتمام آزمون و بازگشت متقاضیان باشند.

متقاضیان باید یک ساعت قبل از حضور در حوزه، آب و مواد غذایی مورد نیاز خویش را مصرف کنند تا در صورت طولانی شدن فرایند آزمون دچار ضعف جسمی نشوند. همراه داشتن نوشیدنی و میان وعده مناسب و مصرف شخصی این مواد بلامانع است (در حوزه های آزمون عملی مواد غذایی و نوشیدنی توزیع نمی شود و هر متقاضی باید شخصاً احتیاجات خود در این زمینه را مرتفع سازد).

به همراه داشتن دو قطعه عکس ۴×۳، لباس‌ وکفش‌ ورزشی‌، اصل شناسنامه و یا کارت ملی و اصل فیش هزینه تست‌های سلامت و تندرستی و انجام معاینه پزشکی به مبلغ ۴۵۰ هزار ریال در زمان آزمون عملی ضروری است. در غیر اینصورت از متقاضی‌ آزمون ‌عملی‌ به ‌عمل ‌نخواهد آمد.

همه متقاضیان باید طبق برنامه‌ زمانی و اقدامات اعلام شده در این اطلاعیه و همچنین در اطلاعیه‌  ۲۳ شهریور سایت سازمان سنجش عمل کنند. آزمون‌ عملی علوم ورزشی قابل تمدید و یا تکرار نیست.

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه متقاضیان آزمون:

همه متقاضیان این آزمون لازم است از روز یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۹ به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام کرده و پرینت آن را در روز برگزاری آزمون نزد خود داشته باشند. اطلاعات متقاضیان تکمیل کننده فرم مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

نحوه اقدام متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:

متقاضیانی که در زمان اجرای این آزمون (از ۲۷ تا ۳۰ شهریورماه ۹۹) دارای نشانه‌های ابتلا به بیماری کووید ۱۹ (بیماری کرونا) هستند و علائم بیماری آنها از تاریخ ۱۵ شهریور ۹۹ به صورت قطعی تایید شده، لازم است از روز ۲۲ تا ۲۳ شهریور با مراجعه سایت سازمان سنجش (بخش آزمون سراسری) فرم خوداظهاری مبتلایان به بیماری کرونا را تکمیل کرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری کنند.

متقاضیانی که این فرم را تکمیل کنند نباید در آزمون عملی که در روزهای ۲۷ تا ۳۰ شهریورماه برگزار می‌شود حضور پیدا کنند. برای متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا در تاریخ دیگری که متعاقباً در مهر ماه با آنها هماهنگی می‌شود منحصراً در شهر تهران آزمون عملی برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *