آمادگی دانشگاههای تهران برای ترم آینده مجازی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی خاکی صدیق امروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا (س) در کنکور هنر سال ۹۹ در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه‌ها این آمادگی را دارند که بر پایه آموزش الکترونیک و به صورت غیرحضوری ترم تحصیلی را آغاز کنند.

وی افزود: دانشجویان جدیدالورود نیز مانند سایر دانشجویان با آموزش غیرحضوری کار خود را آغاز می‌کنند. ترجیح ما بر این است که در صورتی که فراهم باشد دانشجویان نو ورود بتوانند مدت کوتاهی حدود دو تا سه هفته برای آشنایی در دانشگاه حضور پیدا کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ترم تحصیلی آینده به طور حتم برگزار می‌شود و سازمان سنجش نیز قول داده است نتایج را به گونه‌ای اعلام کند که ما اول آبان ماه بتوانیم ترم تحصیلی را آغاز کنیم.

وی درباره تدابیر آموزش غیرحضوری و بر پایه الکترونیک خاطرنشان کرد: ما یک تجربه چند ماهه از آموزش غیرحضوری و آموزش مجازی در دانشگاه‌ها داریم و با توجه به آن تجربه امیدواریم ترم آینده، دانشگاه‌ها با آمادگی بیشتری تحصیل خود را آغاز کنند. تدابیر نیز همان تدابیر ترم قبل است و موضوع جدیدی پیش نیامده، چرا که شرایط همانند گذشته است و امیدواریم آمادگی بیشتری برای دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.

خاکی صدیق درباره حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان خارجی نیز همانند دانشجویان داخل کشور می‌توانند از آموزش الکترونیک و غیرحضوری بهره مند شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید گفت: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *