۳۳ درصد داوطلبان کنکور سراسری قرچک در رشته تجربی رقابت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا بختیاری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳ هزار داوطلب در ۵ گروه آزمایشی کنکور سراسری در قرچک برای کنکور سراسری با هم رقابت می‌کنند، گفت: ۳۳ درصد این داوطلبان در رشته تجربی شرکت دارند که برای نشستن در صندلی‌های بهتر در دانشگاه‌های خوب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

بختیاری افزود: با اشاره به برگزاری همزمان آزمون سراسری کنکور در حوزه‌های شهرستان افزود: کنکور سراسری در پنج گروه آزمایشی روزهای چهارشنبه رشته هنر، پنج شنبه گروه ریاضی و انسانی، جمعه رشته تجربی و روز شنبه گروه زبان برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش قرچک گفت: در مجموع ۳ هزار و ۱۵۴ داوطلب کنکور در شهرستان قرچک در این آزمون شرکت دارند، با توجه به رعایت فاصله اجتماعی در و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزمون سراسری در سه حوزه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هزار و ۸۴ دانش‌آموز شرکت کننده در کنکور امسال در رشته تجربی شرکت دارند افزود: رشد صعودی گرایش به رشته تجربی طی سال‌های اخیر افزایش داشته و شرکت کنندگان در این رشته را در آزمون امسال ۳۳ درصد از مجموعه کل شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند.

بختیاری در ادامه تصریح کرد: در کنکور سراسری ۹۹ تمامی امکانات لازم از قبل پیش بینی شده و در آزمون فوق ۲۲۴ نفر چپ دست شرکت کرده‌اند که برای این افراد تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

مدیر آموزش و پرورش قرچک بیان داشت: آزمون سراسری امسال با توجه به دغدغه به حق همه خانواده در نهایت آرامش و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود چرا که سلامتی و امنیت و آرامش داوطلبین اولویت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک است.

وی گفت: در کنکور سراسری پیش رو بعد از رشته علوم تجربی که بیشترین داوطلب را دارد رشته علوم انسانی با ۸۸۸ داوطلب، رشته زبان با ۵۲۶ داوطلب و رشته ریاضی فیزیک با ۴۳۰ داوطلب به ترتیب از اول تا چهارم قرار دارند که کمترین داوطلب در رشته هنر می‌باشد که ۲۲۶ داوطلب در شهرستان قرچک را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *