کنکور گروه زبان های خارجی برگزار شد/ پایان آزمون در ایام کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح شنبه یکم شهریورماه در ۳۹۲ شهر و بخش کشور برگزار شدند.

برای تعداد یک میلیون و ۱۴۶ هزا رو ۱۲۸ نفر ثبت نام کننده در کنکور سراسری تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت ورود به جلسه برای داوطلبان صادر شد.

گروه آزمایشی زبان های خارجی آخرین آزمون کنکور سراسری سال ۹۹ است که با حضور ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب برگزار شده است که از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۱۷۹ داوطلب زن و ۶۹ هزار و ۲۳۳ داوطلب مرد هستند.

داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی باید در مدت ۷۵ دقیقه به سئوالات دفترچه عمومی (دفترچه شماره یک) و در مدت ۱۰۵ دقیقه به سئوالات دفترچه اختصاصی (دفترچه شماره ۲) پاسخ دهند.

مشخصات دفترچه‌های عمومی گروه‌های آزمایشی ۵ گانه

دفترچه آزمون عمومی: سئوالات آزمون عمومی داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی پنجگانه در یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۱ چاپ شده است. این دفترچه همراه با پاسخنامه امتحانی در یک بسته نایلونی به صورت شخصی سازی شده، در جلسه آزمون تحویل داوطلب خواهد شد.

عناوین دروس تعداد سئوالات از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی شماره دفترچه
زبان و ادبیات فارسی ۲۵ ۱ ۲۵ ۱۸ دقیقه

دفترچه شماره ۱

۱۰۰ سئوال

۷۵ دقیقه

زبان عربی ۲۵ ۲۵ ۵۰ ۲۰ دقیقه
فرهنگ و معارف اسلامی* ۲۵ ۵۱ ۷۵ ۱۷ دقیقه
زبان انگلیسی* ۲۵ ۷۶ ۱۰۰ ۲۰ دقیقه

*داوطلبانی که بر اساس علامتگذاری بند ۲۶ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، به سئوالات مربوط به معارف غیراسلام پاسخ می‌دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان بر اساس علامتگذاری بند ۳۸ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، غیرانگلیسی است، لازم است به ترتیب به سئوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که در اختیار آنان قرار داده می‌شود، پاسخ دهند.

تبصره: داوطلبانی که در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند، زبان خارجی آنان همان زبان امتحانی مندرج در کارت شرکت در آزمون آنان در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر این دسته از داوطلبان نمی‌توانند زبان امتحانی خود را در هر یک از گروه‌های آزمایشی تغییر دهند.

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبانهای خارجی:

دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی (گروه آزمایشی ۵) برای داوطلبان این گروه آزمایشی شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۲ است.

مشخصات دفترچه شماره ۲ آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی

عناوین دروس تعداد سئوالات از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی شماره دفترچه
زبان تخصصی (انگلیسی- فرانسه- آلمانی) ۷۰ ۱۰۱ ۱۷۰ ۱۰۵ دقیقه

دفترچه شماره ۲

۷۰ سئوال

۱۰۵ دقیقه

* نظر به اینکه آزمون زبان تخصصی (دفترچه شماره ۲) گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، مخصوص داوطلبانی است که زبان خارجی امتحانی آنان یکی از زبان‌های انگلیسی، فرانسه و یا آلمانی است.

لذا آن دسته از داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی که زبان امتحانی آنان بر اساس زبان خارجی مندرج در کارت ورودی یکی از زبان‌های ایتالیایی و یا روسی است، نیازی به پاسخگویی به سئوالات دفترچه شماره ۲ دفترچه آزمون اختصاصی ندارند و براساس برنامه زمانی، ضرورت دارد که پس از پایان آزمون عمومی نسبت به تحویل دفترچه شماره ۱، پاسخنامه و کارت ورودی خود اقدام و با نظر سرپرست سالن امتحانی، جلسه آزمون را ترک کنند.

با پایان یافتن آزمون دفترچه سئوالات بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود و کلید اولیه سئوالات کنکور سراسری سال ۹۹ روز دوشنبه سوم شهریورماه منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *