کنکور هنر آغاز شد/رقابت در متفاوت ترین آزمون سراسری در ایام کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح شنبه یکم شهریورماه در ۳۹۲ شهر و بخش کشور برگزار می‌شود.

این دوره از آزمون سراسری متفاوت ترین آزمون در دوره های اخیر بوده است و با توجه به شیوع بیماری کرونا، این آزمون پس از دوباره تعویق و تردیدهایی نسبت به برگزاری یا عدم برگزاری آن در ایام کرونا، صبح امروز ۲۹ مرداد با شروع آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار شد.

تعداد یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر در کنکور سراسری ۹۹ ثبت نام کرده‌اند و تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت ورود به جلسه برای داوطلبان صادر شده است.

گروه آزمایشی هنر اولین آزمون کنکور سراسری سال ۹۹ است که با حضور ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب برگزار شده است که از این تعداد ۸۰ هزار و ۸۵۶ داوطلب زن و ۳۲ هزار و ۸۷۶ داوطلب مرد هستند.

داوطلبان گروه هنر باید در مدت ۷۵ دقیقه به سئوالات دفترچه عمومی (دفترچه شماره یک) و در مدت ۱۶۵ دقیقه به سئوالات دفترچه اختصاصی (دفترچه شماره ۲) پاسخ دهند.

مشخصات دفترچه‌های عمومی گروه‌های آزمایشی ۵ گانه

دفترچه آزمون عمومی: سئوالات آزمون عمومی داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی پنجگانه در یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۱ چاپ شده است. این دفترچه همراه با پاسخنامه امتحانی در یک بسته نایلونی به صورت شخصی سازی شده، در جلسه آزمون تحویل داوطلب خواهد شد.

عناوین دروس تعداد سئوالات از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی شماره دفترچه
زبان و ادبیات فارسی ۲۵ ۱ ۲۵ ۱۸ دقیقه

دفترچه شماره ۱

۱۰۰ سئوال

۷۵ دقیقه

زبان عربی ۲۵ ۲۵ ۵۰ ۲۰ دقیقه
فرهنگ و معارف اسلامی ۲۵ ۵۱ ۷۵ ۱۷ دقیقه
زبان انگلیسی ۲۵ ۷۶ ۱۰۰

۲۰ دقیقه

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر:

دفترچه‌های آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر (گروه آزمایشی ۴) برای کلیه داوطلبان این گروه آزمایشی یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۲ است.

عناوین دروس تعداد سئوالات از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی شماره دفترچه
درک عمومی هنر ۳۰ ۱۰۱ ۱۳۰ ۲۵ دقیقه

دفترچه شماره ۲

۱۶۰ سئوال

۱۶۵ دقیقه

درک عمومی ریاضی- فیزیک ۳۰ ۱۳۱ ۱۶۰ ۴۰ دقیقه
ترسیم فنی ۲۰ ۱۶۱ ۱۸۰ ۲۶ دقیقه
خلاقیت تصویری و تجسمی ۲۰ ۱۸۱ ۲۰۰ ۲۴ دقیقه
خلاقیت نمایشی ۲۰ ۲۰۱ ۲۲۰ ۱۳ دقیقه
خلاقیت موسیقی ۲۰ ۲۲۱ ۲۴۰ ۲۰ دقیقه
خواص مواد ۲۰ ۲۴۱ ۲۶۰ ۱۷ دقیقه

رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین تغییر فرآیند اجرایی آزمون سراسری سال ۹۹ است. بعد از پنجاه و شش دوره کنکور، این آزمون اولین دوره ای است که در ایام شیوع یک بیماری برگزار می شود.

آزمون سراسری سال ۹۹ در ۳۳۰۰ حوزه فرعی برگزار می‌شود وتعداد روزهای برگزاری آزمون از ۲ روز به ۴ روز افزایش پیدا کرده است. فضای اشغال برگزاری کنکور از میزان ۲ میلیون متر مربع در سال ۹۸ به ۵ میلیون متر مربع رسیده است. فاصله صندلی‌ها حداقل ۱.۸ متر برای همه جا رعایت شده است. داوطلبان باید با ماسک در جلسه آزمون حاضر باشند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *