کنکور با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان تهران آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح چهارشنبه ۲۹ مردادماه اولین روز برگزاری کنکور سراسری کار خود را همزمان با سراسر کشور در استان تهران نیز آغاز کرد و داوطلبان اولین گروه آموزشی یعنی هنر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ددر حال رقابت هستند.

عملیات تب سنجی در ورودی حوزه‌های آزمون در دماوند انجام شد

حیدر امیرپور، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از صبح امروز رقابت بین یکهزار داوطلب آزمون سراسری شهرستان، با حضور داوطلبین گروه هنر آغاز شد.

امیرپور افزود: طبق برنامه ریزی سازمان سنجش آموزش کشور به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و جهت پیشگیری از تراکم جمعیت داوطلبین آزمون سراسری، در سال جاری ایام برگزاری آزمون از ۲ روز به ۴ روز افزایش یافت و از همین رو صبح امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد گروه آزمایشی هنر، صبح روز پنجشنبه ۳۰ مرداد گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی، صبح روز جمعه ۳۱ مرداد گروه آزمایشی علوم تجربی و صبح روز شنبه یکم شهریور ۹۹ گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: امروز به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سلامتی داوطلبین ضدعفونی حوزه آزمون، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمانجهت بررسی وضعیت سلامت عمومی داوطلبین، انجام تب سنجی در ورودی حوزه آزمون، ارائه پک های بهداشتی به داوطلبین صورت گرفته و مجدداً از خانواده‌های محترم داوطلبین آزمون سراسری سال ۹۹ می‌خواهیم تا برای حفظ سلامتی خود و دیگران؛ به هیچ وجه به همراه داوطلب در حوزه آزمون حضور نیافته و در مقابل درب ورودی حوزه و محیط پیرامون دانشگاه تجمع نداشته باشند.

تعداد حوزه‌های برگزاری کنکور در ورامین نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است

امیر محمدی، مدیر آموزش‌وپرورش ورامین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تأیید رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری آزمون هنر در این شهرستان گفت: امسال چهار هزار و ۴۲۲ داوطلب از ورامین در کنکور سراسری امسال شرکت می‌کنند.

محمدی با اشاره به ۲ برابر شدن تعداد حوزه‌های برگزاری کنکور در مقایسه با سال گذشته افزود: خوشبختانه امروز مشاهده کردیم که برنامه ریزی ها به درستی صورت گرفته و آزمون در سلامت در حال برگزاری است.

ناظران بهداشتی در محل آزمون اسلامشهر حاضر هستند

علیرضا جعفری‬، معاون فرماندار اسلامشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان داشت: در کنکور امسال ۷ هزار و ۳۰۹ داوطلب در ۴۱ حوزه امتحانی در اسلامشهر به رقابت می‌پردازند که با توجه شیوع ویروس کرونا و موضوعاتی که در خصوص نحوه برگزاری کنکور مطرح شده امسال شرایط حساسی را داریم که خوشبختانه امروز تمام پروتکل‌ها اجرایی شده‌اند.

معاون فرماندار اسلامشهر افزود: ناظرانی جهت بررسی بهداشت محیط در روزهای برگزاری آزمون و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی افراد مسئول و داوطلبین، در حوزه‌های برگزاری کنکور حضور دارند.

جعفری در خصوص‬ روان‏سازی تردد خودروها و امور ترافیکی در اطراف حوزه‌های امتحانی، نیز‬ عنوان داشت: در این زمینه آماده باش ادارات امدادی و خدمات‏‬ رسان (آب، برق، گاز، مخابرات، اورژانس، آتش نشانی و سازمان حمل و نقل شهرداری) برای جلوگیری از هرگونه اخلال یا قطع خدمات در حوزه‌های امتحانی صورت گرفته است.

۴۵ کارشناس بر فرآیند کنکور بهارستان نظارت می‌کنند

دانوش دمیران، مدیر شبکه بهداشت و درمان بهارستان نیز د: گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۴۵ حوزه برگزاری آزمون کنکور در شهرستان بهارستان در نظر گرفته شده است که ۴۵ کارشناس بهداشتی نیز بر اجرای صحیح پروتکل‌ها بهداشتی نظارت دارند.

دمیریان افزود: کارشناسان، همه داوطلبان را از نظر علائم بیماری کووید ۱۹ مورد غربالگری قرار دادند و افراد که دارای علائم مشکوک بودند از سایرین جدا شدند و پس از هر مرحله آزمون، محل ضدعفونی و گندزدایی خواهد شد و مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس ۱۱۵ نیز در این شهرستان در حال آماده باش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *