نظارت کارگروه ویژه کنکور ۹۹ بر اجرای پروتکل های بهداشتی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اکبر حق دوست در برنامه زنده تلویزیونی گفت: پس از بررسی های فراوان و انعکاس نقطه نظرات مختلف کارشناسی، مردم و داوطلبان به این نتیجه رسیدیم که روش های جایگزینی که مطرح می شود ممکن است آسیب های جدی به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: وضعیت بیماری کرونا در ماه های آینده مشخص نیست و خدا نکرده ممکن است اوضاع در آینده نامناسب باشد. عدم برگزاری کنکور آسیب های جدی به دانشگاه ها و داوطلبانی که چند سال خودشان را آماده این مسابقه کرده اند، وارد می کند.

حق دوست اظهار داشت: در مورد سلامت، مطمئن باشید که هیچ کس کوتاه نخواهد آمد. قرار است یک کارگروه متشکل از نمایندگان وزارت علوم، سازمان سنجش، وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود تا بر تدوین پروتکل ها و اجرای پروتکل های بهداشتی حداکثر نظارت را داشته باشند.

وی گفت: همچنین از روش های مختلف استفاده می شود که تعداد داوطلبان کاهش پیدا کند و داوطلبان در فضاهای بیشتر با تراکم کمتر و رعایت ماسک و موارد ضدعفونی وارد سالن های برگزاری آزمون شوند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به جلسه بررسی نحوه برگزاری کنکور گفت: به عنوان یک فرد در این جمع قانع شدم که اگر این اصول را با کمک مردم و داوطلبان رعایت کنیم چندان خطر افزوده ای برای داوطلبان نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: مردم خیال شان راحت باشد و سلامت حتی یک نفر از داوطلبان هم مهم است و سیستم حاضر نیست استانداردهای خودش را پایین بیاورد و برای برگزاری کنکور جان تعداد انگشت شماری از داوطلبان در معرض خطر قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *