آمادگی برگزاری کنکور در خوزستان/ تأخیر امتحانات پایه دوازدهم

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش مودت عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم به اختیار استان‌ها قرار داده شده است و این آزمون در شبکه شاد برای دانش آموزان خوزستانی برگزار شد.

وی افزود: همچنین از وزارت آموزش و پرورش خواسته‌ایم تا امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم با تأخیر سه‌هفته‌ای تا یک ماهه برگزار شود که با این طرح موافقت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: سال گذشته برای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم ۳۶۳ اجرا در استان خوزستان برپا بود که امسال به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی این تعداد به ۵۲۰ واحد افزایش یافت.

مودت تصریح کرد: مردم ابتدا نگران فرزندان خود بودند ولی وقتی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فاصله‌های یک و نیم تا دو متری را میان دانش آموزان و همچنین فرش را که آغشته به آب ژاول دیدند نگرانی‌هایشان برطرف شد.

وی عنوان کرد: همچنین ۵۲۰ کارگاه سلامت در حوزه‌های امتحانی برپا شده بود و استفاده از تب‌سنج و ماسک برای دانش آموزان نیز اجباری بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: ستاد اجرای کنکور استان خوزستان اقدامات خوبی را در این راستا انجام دادند و موارد آموزشی مورد نیاز برای دانش آموزان کنکوری انجام شده و در اختیار آنها قرار گرفته است.

مودت با بیان اینکه در نیمه دوم تیرماه نیز برگزاری امتحانات مدارس «تیزهوشان» و «شاهد» را پیش رو داریم، افزود: تلاش می‌شود تا شبکه «شاد» در استان خوزستان بیش از گذشته تقویت شود تا اگر مهرماه امسال نیاز به استفاده از این شبکه بود، دانش‌آموزان با مشکل احتمالی مواجه نشوند.

وی عنوان کرد: ارائه طرح آجر به آجر از سوی سازمان نوسازی، ارائه طرح انسداد مبادی بی‌سوادی با تأکید بر شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، ارائه برنامه‌های مربوط به اجرای پروژه مهر در استان خوزستان و همچنین توسعه فضای دانشگاه فرهنگیان در این استان چند دستور کار این جلسه شورای آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در پایان گفت: استان خوزستان آمادگی کامل را برای برگزاری کنکور سراسری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *